1. Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere
    2. Selger er Løpetrening AS, Haavard Martinsen vei 19a, 0978 Oslo, hei@lopetrening.no, tlf 93238130, (organisasjonsnummer 922168121), og betegnes i det følgende som selger/selgeren.Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
    3. Selger er ansvarlig for å levere faglig innhold som kan forventes ut fra den prisen Kjøper eller Abonnent til en hver tid betaler.
    4. Selger er ikke ansvarlig eller garantist for at Kjøper, Bruker eller Abonnent oppnår de eventuelle tidsmålene som er oppgitt i det eller de treningsprogrammene som Kjøper, Bruker eller Abonnent kjøper eller følger via dette nettstedet.
    5. Betaling: Selgeren kan kreve betaling for tjenester/produkter via Stripe, Vipps, Apple Pay eller den til en hver tid valgte betalingsmåten fra det tidspunkt tjenester/produkter gjøres tilgjengelig fra selgeren til kjøperen.Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.Kjøper, Bruker eller Abonnent er selv ansvarlig for å stoppe sitt abonnement med ukentlige betalingstrekk – herunder automatisk trekk av faste betalinger – så lenge han/hun/hen er aktiv Medlem, Kunde, Bruker eller Abonnent av Løpetrening AS på nettstedet lopetrening.no.  Dette dersom denne ikke ønsker å betale for innhold, produkter, treningsprogram eller andre tjenester på nettstedet lenger.  Medlemmer kan stoppe betalinger via medlemssidene / Min konto / Min Side. 
    6. Leveranse: Tjenester skal leveres uten unødig opphold, og i for medlemskap via våre nettsider skal det gjøres tilgjengelig umiddelbart etter at betaling har funnet sted.  Alle våre treningsprogrammer er abonnementsbaserte treningsprogram der Kunden/medlemmet/abonnenten mister tilgangen til treningsukene og annet relevant/tilstøtende innhold hvis man ikke lenger er betalende medlem.
    7. Kjøper, Bruker, Abonnent eller Kunde har ikke anledning til å kopiere innholdet som har sitt opphav på dette nettstedet.  Tilgang til betalt innhold som f eks våre treningsprogram skal ikke leses eller brukes av andre enn Kjøper/Bruker/Abonnent/Kunde selv.  Brudd på dette punktet vil uten varsel bli politianmeldt.
    8. Angrerett:  Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).Angrefristen begynner å løpe:

      Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
      Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
      Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
      Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

      Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

      Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

      Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

    9. Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav
      Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).
    10. Mangel ved varen/tjenesten – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist:Hvis det foreligger en mangel ved varen/tjenesten må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig til selgers postadresse eller til hei@lopetrening.no

      Retting eller omlevering
      Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

      Prisavslag
      Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

      Heving
      Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig

    11. Dersom Bruker, Abonnent eller Kunde opplever tekniske problemer med nettstedet – og dette er rettet opp innen 48 timer – gir slike tekniske problemer ikke anledning til å kreve tilbakebetaling av tidligere betalingstrekk tilknyttet Treningsprogrammet eller abonnementet eller tjenesten.
    12. Tjenesten “Spør vår/din Personlige Trener”, som er en del av flere tjenester som følger av abonnement på våre treningsprogrammer, skal normalt sett begrenses til 3 forespørsler/svar pr uke. Vi forbeholder oss retten til å nedprioriete antall svar hvis spørsmålene blir uforholdsmessig mange fra en enkelt Bruker/Medlem/Kjøper/Kunde.
    13. Ved bruk av rabattkoder eller kupongkoder kan disse som hovedregel ikke kombineres med andre rabatter, “giveaways” el.
    14. Konfliktløsning:  Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

    Treningsreiser – betingelser:

    1. Skulle reisen bli kansellert/avlyst, vil hele beløpet bli refundert med unntak av depositumbeløpet eller dersom annet fremgår av reisens betalingsbetingelser. Treningsreiser håndteres av Apollo Norge AS som er teknisk arrangør.
    2. Som hovedregel gjennomføres reisene med 15 deltakere per tur, og ved bestilling på valgt dato skal Løpetrening AS gjøre sitt ytterste for at Kunden kommer med reisen til valgte dato(er). Ved overbooking aksepterer Kunden at hen kan flyttes til en reise med annen avreisedato der det er ledige plasser så sant dette gjøres minimum 4 uker før avreisedato. Løpetrening AS skal snarest kontakte kunden og varsle om at hen flyttes over til en reise der det er ledige plasser.
    3. Apollo Norge AS er ansvarlige for hele reisen med unntak av treningsopplegg, foredrag el.l. som tilbys utover reise/hotell/mat.
    4. Løpetrening AS stiller kun med veileder/instruktur.
    5. Alle deltakere har ansvar for å selv å stille med forsikring for seg selv og det de har med seg.
    6. Alle deltakere velger selv om de ønsker å delta på tilbudet om treningsøkter eller ikke.
    7. Når det er mindre enn 50 dager til reisen arrangeres kan man avbestille og få igjen 50% av reisens kostnad minus depositumsummen, Apollo sine betalingsbetingelser gjelder og den reisende må selv kontrollere hva som gjelder per det tidspunktet reisen kjøpes.
    8. Når det er mindre enn 30 dager igjen til reisen arrangeres får man ingen refusjon.
    9. Deltakere som blir med på Løpetrening AS sin treningsreise men er skadet vil selv måtte trene alternativt ved hjelp av tilbudet som Playitas Resort (eller gjeldende destinasjon) tilbyr.
    10. Løpetrening AS tilbyr ikke 1-til-1 PT-timer/coaching inkludert i reisen “Treningsreisen” men dette kan kjøpes som et tillegg hvis den reisende selv ønsker dette.
    11. Alle reisende får et tilbud om en kartleggings- og coachingsamtale før avreise til treningsreisen slik at Løpetrening AS kan legge til rette for trening før reisen, og samtidig styre forventninger til selve treningsreisen. Kartleggings- og coachingsamtale er et tilbud den reisende selv kan takke ja eller nei til.